Válaszút előtt a ZF: kivonulás is lehet a vége

A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a német ZF komoly döntés előtt áll: a hajtáslánc-technológiai üzletág jövőjét vizsgálva akár a teljes kivonulást is mérlegeli. Miközben még zajlanak az új fejlesztések, a vállalat sorsa jelentős részben attól függ, sikerül-e stratégiai partnert találni az év második feléig.

A német ZF Friedrichshafen hónapok óta intenzív belső vizsgálatokat folytat hajtáslánc-technológiai üzletágának jövőjéről – számolt be a WirtschaftsWoche. Bár hivatalosan továbbra is zajlanak a fejlesztések, a cég vezetése nem zárja ki azt a lehetőséget sem, hogy stratégiai partner hiányában teljesen megszünteti ezt a tevékenységet.

A tét nem kicsi: az Electrified Powertrain Technology Division jelenleg több mint 32 ezer munkavállalót foglalkoztat, és évi 11,5 milliárd eurós árbevételt termel. A divízió profiljába nemcsak az elektromos hajtások tartoznak, hanem a hagyományos és hibrid rendszerek is, így a megszűnés nem csupán egy technológiai irányvonalat érintene, hanem széles körű következményekkel járhatna az autóipari beszállítói láncban is.

A belső dokumentumokban korábban „Verde” kódnéven futó terv szerint a hajtáslánc-részleget leválasztanák a ZF többi egységéről, majd egy külső partnerrel vagy befektetővel közösen működtetnék tovább. Ez a forgatókönyv jelenleg is napirenden van, azonban a vállalat már egy másik, radikálisabb lehetőséget is mérlegel: a divízió fokozatos leépítését, amennyiben nem sikerül partnert találni. Ezt az információt a ZF hivatalosan is megerősítette, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ez a lehetőség „stratégiailag nem kívánatos”.

Mindezek ellenére a fejlesztések nem álltak le: az idei E-Mobility Tech Day rendezvényen a ZF bemutatta új SELECT nevű moduláris elektromos hajtásplatformját, valamint egy továbbfejlesztett nyolcfokozatú hibrid váltót is. Ezek az újdonságok azt jelzik, hogy a vállalat még mindig lát potenciált az üzletágban – legalábbis addig, amíg végleges döntés nem születik.

A stratégiai irány meghatározása várhatóan az év második felében történik meg, ami döntő jelentőségű lehet nemcsak a ZF, hanem az európai hajtáslánc-technológiai piac jövője szempontjából is.

via Autopro