A „Dobó Népe” névre keresztelt, közéleti Facebook oldal számolt be egy bejegyzésében arról a furcsa jelenségről, hogy Mirkóczki Ádám polgármester Facebook posztjai alatt, sorra jelennek meg a valószínűleg álprofilról, de semmiképp sem hiteles felhasználóktól érkező támogató üzenetek és lájkok. A politikában nem ez volna az első eset, hogy egy önmagát népszerűnek bemutatni akaró jelölt „vásárol” lájkokat és kommenteket.
Durván lebukott Mirkóczki Ádám! Győri bérkommentelők és/vagy kamuprofilok tömegével lájkoltatja a posztjait és kommentekben dicsérteti magát. Tiszta szégyen, hogy ezzel próbálja megvezetni az egri embereket.
– írták.
A poszthoz természetesen képernyőfotókat is csatoltak. Mint utóbb kiderült ezt jól is tették, hiszen a poszt után sorra tűnt el a lakhely láthatósága ezekről a profilokról. Erről is az oldal számolt be egy későbbi kommentjében, mint ahogy később azt is megerősítették, a polgármester letiltotta oldalukat, így a jövőben nem tudják ellenőrizni, kik alkotják pontosan a Civil Közéleti Egyesület jelöltjeinek követőtáborait.
Nem példa nélküli az eset, igaz, Eger méretű városban aligha fordult még elő, hogy egy magát rettenetesen magabiztosnak mutató, regnáló polgármester az újrázó kampányát ilyen eszközökkel tolta volna meg. Láttuk már, amikor Dobrev Klára és a Demokratikus Koalíció került félreérthető helyzetbe az oldalaikon megjelenő több száz, ezer maláj és más távolkeleti országhoz tartozó lájkoló miatt, illetve azt se felejtsük el, hogy a kormánypártok részéről már évek óta bejáratott módszer a tagok, szimpatizánsok, párthoz kapcsolódó személyek irányított interakciója a közösségi médiában.
Egy biztos: nem vet jó fényt a polgármesterre egy ilyen manőver – pontosabban az, hogy ez kiderült. Az meg aztán pláne, hogy ezek után még le is tiltották az oldalt, ami ezt kiszúrta.