Döntött a tervzsűri az egri elkerülő út kapcsán. Az M25 és a Kőlyuk út csomópontja turbókörforgalom lesz, a Kőlyuk út 2×2 sávosra bővül, és turbókörforgalommal csatlakozik a Kistályai úthoz. A Hadnagy utca a vasútvonalat aluljárón keresztezve kerül meghosszabbításra az elkerülő útig, melyre így itt is fel lehet majd hajtani.
Az Egri elkerülő út környezetvédelmi engedélyezésre benyújtandó változatáról döntött a szakemberekből álló tervzsűri, a közösségi tervezés keretében kidolgozott nyomvonalváltozatok közül – olvasható a projekt weboldalán. Döntésük során számos szempontot figyelembe vettek. A tervzsűrinek bemutatott végleges tanulmányterv mindhárom szakaszon egy külső és egy belső nyomvonalváltozatot tartalmaz. A keleti elkerülő és a nyugati átkötés szakaszán is. A lakossági visszajelzések és a miniszteri döntés figyelembevételével, ezúttal a külső nyomvonal kerül tovább tervezésre, így ezen szakaszokon a nyomvonalváltozaton belüli alternatívákról, csomóponti kialakításokról és az értékelemzés során felmerült javaslatokról szavazott a tervzsűri. Döntést hoztak továbbá a Felnémet elkerülő nyomvonala és a teljes szakaszt érintő egyéb szakmai javaslatok kapcsán.
A Tervzsűri a K2 nyomvonalon belüli alternatívák, csomóponti kialakítások és értékelemzés során tett javaslatok kapcsán a következő döntéseket hozta: az M25 és a Kőlyuk út csomópontja turbókörforgalom lesz, a Kőlyuk út 2×2 sávosra bővül, és turbókörforgalommal csatlakozik a Kistályai úthoz. A szintén 2×2 sávosra bővülő Kistályai úton a két irányt elválasztó sziget segít majd elkerülni a balra kanyarodó mozgásokat.
Ez persze a városon belül is jelent változásokat. A Hadnagy utca a vasútvonalat aluljáróval keresztezve kerül meghosszabbításra az elkerülő útig, melyre így itt is fel lehet majd hajtani. Az elkerülőre rákötésre kerül a Leányka utca és a Donát utca is. Utóbbi esetében csak a csomópont épül meg, a forgalomvonzó hatás elkerülése érdekében más beavatkozás nem történik. A Cifrakapu utcai bekötés is külön szintű vasúti keresztezést kap.
Északon -az OBI Áruház mellett- az elkerülő út felüljárón keresztezi a vasútvonalat, a 25. sz. főutat és az Eger-patakot, ahol egyenesen tovább lehet haladni a nyugati elkerülő felé, vagy egy külön ágon visszacsatlakozni a 25. sz. főúthoz, a bevásárlóközpont mai jelzőlámpás csomópontja helyén létesülő turbókörforgalomban. A Liliom utcai körforgalmú csomópont átépítésével a tőle északra húzódó beruházási terület is feltárhatóvá válik. A Liliom utca mentén, Felnémet irányába haladó meglévő kerékpáros létesítményt az új csomópontok mentén részben át kell építeni.
A nyugati külső nyomvonal eleje a Keleti elkerülő végéhez csatlakozik, ami a 25. sz. főúttal külön szintű keresztezést alkot. Innen nyugatra indul a nyomvonal, mely fokozatosan emelkedni kezd. A Szalapart utcánál 4 ágú körforgalom építendő. Hasonlóan, 4 ágú körforgalmú csomóponttal csatlakozik a 24. sz. főúthoz is, ahol a 4. ág egy meglévő útkereszteződésből kerül kialakításra. Ez nyugati irányban tár fel lakó és mezőgazdasági területeket. A Felnémet elkerülő kapcsán döntés született a Tulipán téri Erdészek útja és Tárkányi út csomópontjáról, szint béli, osztályozós csomópont kialakítását szavazták meg. A Bervai út korrigálásra kerül, így az elkerülő nyomvonal vasúti keresztezésén új átjáró létesül. Az új átjáró előtt és után osztályozós csomóponttal csatlakozik a Bervai út az elkerülő nyomvonalához, a meglévő Bervai úti vasúti keresztezés pedig elbontásra kerül.
Az átnézeti és részletrajzokat erre a linkre kattintva érheti el.